Fájdalmat enyhítő gyakorlatok

Üzenjen hadat a fájdalomnak! Már napi néhány egyszerű gyakorlat segíthet az akut izom-, ízületi- és hátfájdalom enyhítésében. További előnye, hogy aktív és mozgékony marad. Értékes tanácsokat itt talál.

A gyakorlatokat fokozatosan vezesse be. 

Ha a gyakorlatok elvégzése során újabb fájdalom jelentkezik, vagy a meglévő fájdalom fokozódik, haladéktalanul konzultáljon orvosával!

Maradjon mozgásban - Természetesen

Az akut izomfájdalom, ízületi fájdalom és hátfájdalom kezelésének elengedhetetlen része a rendszeres és kíméletes testmozgás. Az itt bemutatott gyakorlatok javítják izmainak és ízületeinek mozgékonyságát és rugalmasságát:

A hát stabilizáló izmainak átmozgatása

A hát stabilizáló izmainak átmozgatása

A hát stabilizáló izmainak átmozgatása

Térdeljen le és enyhén hajlított karokkal támaszkodjon előre. Lassan, először homorítson a fejét felmelve és a hátát lefelé tolva, ezután megfordítva a mozdulatot mint egy macska, domborítsa be a hátát. Engedje, hogy a feje kövesse a mozdulatot, de ne feszítse túl a nyakat egyik irányba se. Ismételje a mozdulatsort 8-12 alkalommal. Tartson fél perc szünet, majd kezdje újra.

Ismétlés szám: 8-12.
Sorozatok száma: 4-6.

A vállizomzat erősítése

A vállizomzat erősítése

1. Üljön le egy székre. A karokat tartsa lazán a test mellett. Húzza fel mindkét vállát amennyire csak tudja, majd lassan engedje vissza a kiinduló pozícióba.

2. Most emelje a karjait a mellkas elé, az ujjakat kulcsolja össze. Húzza szét karjait amennyire tudja. Tartsa meg a pozíciót 5-10 másodpercig, mielőtt ismét lazítana.

Ismételje az 1. és 2. gyakorlatot egymás után 8-12 alkalommal.
Fél perc szünet után kezdje újra.

Ismétlések száma: 8-12 alkalommal
Sorozatok száma: 4-6

A vállövi izmaink és a ferde hasizom erősítése

A vállövi izmaink és a ferde hasizom erősítése

Fektesse a bal lábát és a jobb karját a földre. Most húzza fel a jobb lábát a levegőbe és emelje meg könnyedén a fejét és vállát. A bal kezével kulcsolja át a jobb térdét és húzza a testéhez. Tartsa így 5-10 másodpercig és hagyja hogy a feszültség elszálljon, majd tartson fél perc pihenőt. Ezt követően ismételje meg a mozdulatsort az ellenkező oldallal.

Ismétlések száma: 3-5
Sorozatok száma: 2-3 

A comb, ülő -és hátizomzat erősítése és nyújtása

A comb, ülő -és hátizomzat erősítése és nyújtása

Feküdjön a háttal a földre. A bal lábát nyújtasa ki. Jobb térdét két kezével átölelve húzza a mellkasához. Térdével nyomást gyakorolva a kézre nyújtsa ki a karját. Ezt követően hajtsa végre ugyanezt a gyakorlatot a bal lábával is. Ismételje meg a gyakorlatot mindkét lábbal 3-5 alkalommal. Tartson fél perc szünetet a gyakorlatok között.

Ismétlések száma: 3-5 alkalommal
Sorozatok száma: 2-3